rain

VELLYKKET
INNREDNING

MERKEVAREBYGGING | LAYOUT

Vellykket branding - gir vellykket innredning.

Innomhus er Vestlandets ledende Innredningsentreprenør. De setter fokus på å skape vellykkede innredningsløsninger i alle typer næringsbygg. Vi setter fokus på å bygge Innomhus sitt varemerke.

  • SHARE:

IDENTITETS-MAKEOVER

Det å tilføre ditt varemerke en visuell identitet skaper seriøsitet og synlighet. En sterk og unik profil er starten på merkevarebyggingen. Når varemerket har fått fotfeste i markedet, men grunnprofilen ikke helt gjenspeiler ønsket identitet, kan en makeover være en bedre løsning enn å omprofilere. Det å skifte ut hele profilen tidlig, kan signalisere identitetskrise ut til markedet.

Justert alle grunnelementene, men samtidig beholdt gjenkjennelsesfaktoren i størst mulig grad. Lagt til en rekke elementer og utvidet fargespektret for å personifisere et moderne selskap, med positive, friske verdier.

En proffere og mer solid merkevareopplevelse, gir nå en bedre forutsetning for å bli tatt på alvor, og tar Innomhus et steg nærmere sine markedsmål.
De kan beholde profileringselementene som allerede befinner seg ute i markedskanalene, men ønsker herfra og ut å vise frem sin nye frisyre. Stor avkastning til gjengjeld for en liten investering.

TRADISJONELL KOMMUNIKASJON

I dagens medielandskap er både tradisjonelle og digitale flater viktige for å nå ut. Sprer du dine budskap over flere medier, oppnår du en uvurderlig gjenkjennelsesfaktor hos dine potensielle kunder.

Når kunden vipper mellom beslutningen med å tørre å investere eller ikke, er det ikke alltid at påtrengende overtalelser er strategien å gå for. I hverdagens massive digitale informasjonspåtrengelse, vil det være en lettelse å sette seg ned med en trykksak til avveksling. En hendig brosjyre blir tatt med videre på reisen, og blir gjerne lest både 2 og 3 ganger.

Du har få sekunder på deg til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder. Det er derfor viktig å gjøre trauste produkter spenstige og relevante. De fleste av oss vet å sette pris på en kreativ innpakning utenom det vanlige. Med lekkert design og lettfattelig budskap, både setter og følger 
Innomhus trender. Det behøver ikke å koste mye. Tør de – våger vi!

WEBDESIGN

Innomhus fremstår vellykket på web.

Fra ‘hvem’, ‘hva’ og ‘hvilke’, til ‘hvorfor’ og ‘hvordan’.
Innomhus stiller og svarer på de mest grunnleggende spørsmål på nettet.
Bli med på reisen til en vellykket innredning.

KOMMUNIKASJON OG VIRKEMIDLER

Brukermønstrene endres hele tiden, og «hurtig» informasjon er å foretrekke på menyen til dagens brukere. Har du mye å fortelle, må dette forenkles, forkortes og segmenteres på web.

Formålet med Innomhus sin side er å presentere hvem de er og hva de tilbyr. Deres vinkling er å fremstå metodiske og mer gjennomtenkte enn sine konkurrenter, noe de mener er til fordel for sine kunder. 9Design er en arbeidsmetode utviklet av blant annet Innomhus, og er innarbeidet internt, slik at de fremstår samhandlet i alle ledd.

Metoden er tilgjengelig i sin helhet, men presenters forenklet gjennom 4 påstående formuleringer:
1. Hva slags tjenester tilbyr Innomhus
2. Hvilke produkter tilbyr Innomhus
3. Hvorfor du skal velge Innomhus
4. Hvordan du tar kontakt med Innomhus

Store klare budskaper uttrykt med typografiske virkemidler, og hver seksjon er separert med fargetemaer. Tydligheten forsterkes med et semi-minimalistisk og moderne design. Spenstige interiørbilder gir potensielle kunder store forventninger, som gir høye forhåpninger, som gir økt interesse.

Innomhus fremstår vellykket på web!

BRUKEROPPLEVELSE & FUNKSJONALITET

UX handler om den totale brukeropplevelsen for kunden på digitale medier. Design og funksjon følger som virkemidler.
Fullskjermvisning på forsiden isolerer og tydeliggjør hovedbudskapet.
Knappen fremstår sekundær i form av budskap, størrelse og plassering. Det leder brukeren til et veiskille (‘call to action’); følge den «lineære» hovedfortellingen, eller oppdatere seg med siste nytt.

Brukeren tilbys en link i bunnlinjen (alternativ til å scrolle), som tar siden automagisk ned til neste seksjon. Brukeren tilbys en link i bunnlinjen (alternativ til å scrolle), som tar siden automatisk ned til neste seksjon. Der møtes man av en naken, tom og minimalistisk stil, som illustrerer begynnelsen.
Budskapet får kommunisere i fred, slik at brukeren starter sin tankeprosess.
Link til 9Design sin hjemmeside og knapp til metodens informasjonsvideo skiller seg kraftig ut, som alternative nysgjerrige grener for brukeren.
Link i bunnlinje tar deg til neste seksjon.

Parallax effekten hjelper med å separere seksjonene, og skaper fine overganger. Her forteller effekten også en historie, der det nakne illustrerte rommet fra forrige seksjon blir vellykket innredet.
Designet står i kraftig oppløftende kontrast, og brukeren tas nå med inn i en rekke alternative reiser med tabs og karuseller. Her får man vist mangfoldet av produkter og innredninger til en hver smak.

Dersom brukeren fremdeles ikke er overbevist, så tar neste seksjon siden ned til budskapet om overtalelse. Først hvorfor du skal, og så hvordan du tar kontakt for at Innomhus skal bli din neste samarbeidspartner.

  • DEL:
  • WEBADRESSE:

    innomhus.no

  • PRODUSERT AV:

    Joakim Arroub | Destillert Reklame & A2G Profilering

KONTAKT OSS I DESTILLERT

Ta kontakt, så diskuterer vi din neste kreative utfordring over en kopp kaffe.